ny BMS

Så er der valgt ny BMS til elbilen. Det er en meget simpel en af slagsen fra http://ev-power.com.au i australien.

Diagram over tilslutning

Nedenstående er bestilt 12-12-2013

Hentet 30-12-2013 på posthus, pakke kom til DK 21-12-2013 men holdt jul i København, og weekenden efter på posthus

Systemet er kendt for sin enkelthed og pålidelighed.

bms for thundersky aha160 balancer pcbs

Celle modulerne er ‘analoge’ moduler placeret over cellerne , lavet med forgyldt negativ klemme med 8,5 mm hul og indstøbt i epoxy så de faktisk kan tåle at sidde i det fugtige miljø de er beregnet til at leve deres liv i, nemlig ret ubeskyttet for vind, vejr og salt på vejen.

Den type der er valgt er specielt lavet til thundersky aha160 litium cellerne, typen hedder cm100

Opdatering 15. oktober 2016:

celle print erstattet af:  http://ev-power.com.au/webstore/ev-power-bms/bms-cmlfp.html

BMS main print erstattet af : http://ev-power.com.au/webstore/ev-power-bms/mcu-micro-08a.html

BMS er lige så simpel og er en lille open source mikroprocessor løsning også fra australien til overvågning af LiPoFe batterier.

bms-citroen-c1-evie

Features:

  • Enkel at installere og bruge, mikroprocessor kontrol.
  • 12V input
  • Forhindrer overladning og over-afladning af LiFePo-batterier.
  • Version A for tre wire holderelæer, version B for normale relæer og Solid State relæer (SSRS)
  • Bruger EV Powers egen ‘one wire NC loop interface’ der med en daisy chaine ledning forbinder alle cellerne til BMS hoved enheden og sladrer hvis en celle ikke er ok
  • Kan programmeres af en selv ved hjælp af en standard tre wire interface og PICAXE BASIC
  • Kan direkte styrer relæer med 12V spoler kræver op til 2A hold strøm
  • open source kode fåes ved forespørgsel