Batteripakken er delt op i to. Der sidder 16 lifepo4 celler foran og 9 celler bagerst under bilen.
Den bagerste batteri pakke sidder der hvor benzintanken sad da den kortvarigt var en benzinbil i 2009.
Batteri pakken sidder i en industri lakeret jern kasse, med noget afklippet plast plade til at beskytte mod kortslutning til stel.
Kassen er ellers åben for vejsjask, og det ses, den er allerede efter få år og få km godt rusten. Industri lakering duer ikke i det barske miljø som batteri kassen skal leve i.
Desuden går det ud over celle forbindelserne , de korroderer hurtigt med konstant vand, fugt og salt .
En ting er at sætte en sikring mellem den bagerste Batteripakken og forenden af bilen, det er Grundlæggende en god ide.
Men placere den nederst tæt på vejens sjap og sjask er at bede om problemer. Der er intet gjort for at beskytte forbindelserne og sikringsholderen mod vejrliget.
Et sted man også ser det her er en ‘garage’ konverteret elbil er på det lille hack de har måtte lave for at kabel skoen kunne skrues fast til sikrings holderen.
Her har filen været igang, men bemærk at man ikke lige har fjernes ‘kraten’ efter filen. Der er en 1/2 mm kant, der giver dårlig forbindelse , og gør at der kan komme vand ind og ødelægge forbindelsen.