thundesky 160AHA LiFePo4 batteri

I den danske model af citroen c1 EVie sidder der oprindeligt 25 stk. thundersky TS-LFP160 AHA LiFePo4 batterier.

lifepo4 batteri celle på 160 ampere

I de ca 70 stk C1 EVie Kettner koncverterede til ChooseEV sidder der en BMS der lader batterierne for hård.

Problemet er opstået fordi Thundersky senere har ændret specifikationerne for batterierne.

De oprindelge spec. var: 2,5 volt – 4,25Volt, de nye spec. er 2,8 Volt – 4,0 Volt

Thundersky skriver selv 3,6 volt som maks. anbefalet ladespænding.

BMS er lavet af ECCPLC i England og det er Closed source og closed settings, så enten skal man have fat i en ny BMS eller osse skal der laves et hack.

Nogle steder på nettet ses at maks anbefalede ladespænding for thundersky batterierne er 3,6 Volt

Thundersky specificerer selv 3000 fulde afladninger og stadig 80% kapacitet tilbage, hvis man holder sig indenfor min/maks på 2,8 volt – 4,0 volt

Hvis man hurtiglader, dvs. 80% på 20 minutter siger thundersky at holdbarhed er 2000 fulde op og aflade cykluser.

Der står andet interessant i deres manual, batterierne vil øge deres kapacitet når man op og aflader gentagne gange. Med andre ord, de er bedst når de bliver brugt.

Skulle kunne fungere i temperaturer fra -25 c til +75 c