[ad name=”suntracker”]
Sådan ser den berygtede gamle defekte originale kobling ud, den er banket på akslen med en klaphammer, ikke så godt.
Tænderne på gearakslen har fjernet takkerne i jernblokken
Den nye kobling bruger det hærdede stål center fra en original nedslidt standard kobling, det kan ses på billedet herunder.
Den gamle defekte kobling ses på billedet herunder, den blev skåret af med vinkel sliberen.
Ramte desværre akslen inderst inde med vinkelsliberen, er ved at undersøge om det har en betydning. Desuden har akslen på ac31-01 elmotoren fra hpevs, fået skader efter en tidligere udskiftning.
Skaders betydning på akslen har vist ikke den store betydning, hvis bare den nye kobling ikke har slør eller sidder løs.
Erfarne elbilsfolk i USA svarer her på mit spørgsmål om akslen: http://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php/damaged-shaft-hpevs-ac31-electric-motor-131986.html
Elektro Jørgensen her i DK har ikke de store problemer med at akslen har de skader den har, bare fjær passer perfekt i notgang, og koblingsklods passer på akslen.
Har nu to 8 mm fjær stænder jeg kan prøve at tilpasse, så er det lige med at gøre det præcist.
NOT gangen på akslen er 1/4″, på den nye kobling er NOT gangen 6 mm, hvorfor der skal laves en speciel fjær.
Herunder ses det hvordan den nye kobling tager sig ud, trods skaderne på akslen kan den nye let sættes på og der er minimalt slør
Links og ressourcer
You must be logged in to post a comment.