Powerlab8 defekt

 

defekte mosfet

Længe ventet hurtigt afbrændt. Man skal åbenbart være meget forsigtig med at resette helt, eller slukke, inden man flytter fra at lade på en celle til at lade på maks. Antal mulige celler. Puf, død var den 🙁

Fejlsymptom er at powerlab8 fortæller der ikke er sat et batteri til.

Skilte den ad og målte på MOSFETs i udgang , der sidder tre parralelt og alle tre var døde. Havde ikke den rigtige type liggende, så fandt nogle der ligner. Det er logik MOSFETs irf640. Den har 80% større Ron modstand end den der skal bruges: 4n06l05

Men til en test fungerer det fint. Ved mere end 8 ampere ladestrøm shutter den ned og kommer nu med en error 96, som er en PWM ustabilitets error.

Men brugbar til at få cycled alle battericeller i elbilen.

Opdatering: 14/3-2014: powerlab8 v2 nu fikset med bedre mosfets

kæmpe spole indeni lader

powerlab8 v2 reparation

3 thoughts on “Powerlab8 defekt

  • 11. marts 2014 kl. 13:50
    Permalink

    Jeg ville tilslutte powerlab kablerne til nogle kobberbars i stedet for skruer.
    Bliver skruerne ikke meget varme hvis du aflader med 40A ?

    Besvar
    • 11. marts 2014 kl. 16:40
      Permalink

      Har slet ikke prøvet at aflade med mere end ca 8 AMP. Powerlab8 stod af et par dage efter jeg modtog den. Skal ha sat nogle andre MOSFETs i før jeg kan få en ide om den kommer til ar virke igen

      Besvar
  • 13. marts 2014 kl. 08:07
    Permalink

    Hmm, sikke noget møg !
    Jeg har ikke haft problemer med min Powerlab, selvom jeg har
    “kommet til” mange mærkelige ting.

    Besvar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

%d bloggers like this: