>Kobling rustet fast, løsnet og slebet
Koplingsplader rustet sammen med motor og koplings løfter.
Kewet motor pillet ud, for at komme ind til koplingsplader løsnes 6 bolte med 10mm fastnøgle el.lign.
Ny komplet koplings kit: Firma Sachs, Nr. 3000834101 til ca. 88 Euro
(Trykplade er vist ca. 1mm for tyk)
Kul og anker tjekkes, se dnne lille film, der er ingen gnister eller noget fra kul og anker, så jeg forventer denne motor yder det den skal:
Mere om kul til kewet: http://kewet.de/technik/motor/motor-kohlen/index.htm
koplingspladerne er ikke slidte med fyldt med rust.
‘svinghjulsplade’ kan findes seperat: Nr. 3082 138 331, denne er dog vist 1 mm for tyk (kan drejes af eller fræsses ned)
Koplingsplader kan købes seperat: Firma Sachs
Nr. 1878 045 941
Forår, kewet tid
Aner ikke hvad det er der er lavet med denne kewet motor, men blæser hjul er på svejset et meget skævt drivhjul fra en eller anden generator
Kewet motor kan tages ind og ud under højre hjul kasse, jeg har brugt et stump bræt og en donkraft for at styre motor på vej ud og ind på plads igen.
Som det kan ses er støddæmper løsnet forneden for at motor kan komme ud.
Fjeder er også afmonteret
Her ses ‘glide’ bræt der løftes op af en donkraft og bringer motor på plads.
Motor fri af Kewet, jeg bruger en nylon snor til at styre den, så den ikke falder ned.
Motor ophæng er brugbare med ‘trætte’ på denne motor. Nye kan findes i tyskland hos http://www.rollermeister.de (http://kewet.blogspot.com/2011/12/bsninger-motor-og-gearkasse-kewet-1-og.html)
Kewet DC motor fri af gearkassen, jeg brugte koben til at vippe motor forsigtigt fri
Udrykker lejet til koplingen har været ude og er blevet tjekket.
Nyt udrykkerleje: SACHS, FIAT 3151000123, Nr.: 3151 000 123, EAN-Nr.: 4013872446353, parameter: KZIS-00